Samodzielność droga do odpowiedzialności

10 października 2011 | | Napisz komentarz czytaj dalej

„Samodzielność jest drogą do odpowiedzialności”

Klasa startowa

  • samodzielnie obsługuję się przy jedzeniu (biorę talerz, jem samodzielnie nie czekając na zachętę, odnoszę naczynia na wyznaczone miejsce),
  • pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
  • sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy),
  • samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
  • samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
  • pytam, jeśli czegoś nie wiem,
  • pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze, gdy są brudne.

Klasa 1

  • samodzielnie obsługuję się na stołówce (biorę talerz, nalewam sobie zupę i nakładam sobie drugie danie, odnoszę talerz na miejsce),
  • pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
  • sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy, sznuruję buty i zawiązuję),
  • samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
  • samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
  • pytam, jeśli czegoś nie wiem,
  • szukam nowych rozwiązań sytuacji, samodzielnie szukam odpowiedzi na pytania,
  • pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze gdy są brudne,
  • odważnie, lecz z szacunkiem dla innych wyrażam swoje zdanie, nawet jeśli jest ono odmienne od zdania innych osób,
  • pamiętam o mojej pracy domowej,
  • samodzielnie wykonuję swoją pracę domową,
  • pilnuję wykonywania dyżurów,
  • składam swoje ubrania,
  • samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
  • samodzielnie nalewam sobie zupę i nakładam drugie danie, nakładam tyle jedzenia ile zjem, dbając o to by się najeść,
  • wychodzę z inicjatywą przynosząc materiały związane z omawianym tematem.

Klasa 2

  • samodzielnie obsługuję się na stołówce (biorę talerz, nalewam sobie zupę i nakładam sobie drugie danie, odnoszę talerz na miejsce),
  • pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
  • sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy, sznuruję buty i zawiązuję),
  • samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
  • samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
  • pytam, jeśli czegoś nie wiem,
  • szukam nowych rozwiązań sytuacji, samodzielnie szukam odpowiedzi na pytania,
  • samodzielnie szukam potrzebnych wiadomości, przeglądam książki, czasopisma, encyklopedie,
  • pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze gdy są brudne,
  • odważnie, lecz z szacunkiem dla innych wyrażam swoje zdanie, nawet jeśli jest ono odmienne od zdania innych osób,
  • strój gimnastyczny zabieram co miesiąc (lub częściej gdy jest brudny) do domu w celu uprania,
  • samodzielnie znajduję czas na moją pracę domową,
  • sam sięgam po Codziennik by sprawdzić potrzebne informacje,
  • pamiętam o ważnych datach i wydarzeniach (święta religijne i narodowe, uroczystości szkolne),
  • pamiętam o mojej pracy domowej,
  • samodzielnie wykonuję swoją pracę domową,
  • pilnuję wykonywania dyżurów,
  • składam swoje ubrania,
  • samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
  • samodzielnie nalewam sobie zupę i nakładam drugie danie, nakładam tyle jedzenia ile zjem, dbając o to by się najeść,
  • wychodzę z inicjatywą przynosząc materiały związane z omawianym tematem.

Klasa 3

  • samodzielnie obsługuję się na stołówce (biorę talerz, nalewam sobie zupę i nakładam sobie drugie danie, odnoszę talerz na miejsce),
  • pamiętam o sprzątaniu po sobie bez przypominania (przysuwam krzesełko, odkładam rzeczy na miejsce, wyrzucam śmieci do kosza, w razie potrzeby zamiatam, ścieram),
  • sam ubieram się i rozbieram się (zapinam i rozpinam guziki, zasuwam i rozsuwam zamek, zapinam rzepy, sznuruję buty i zawiązuję),
  • samodzielnie wymyślam sposób spędzania wolnego czasu,
  • samodzielne wymyślam temat i sposób wykonania pracy, unikam powielania pomysłów moich kolegów, kończę sam rozpoczętą pracę,
  • pytam, jeśli czegoś nie wiem,
  • szukam nowych rozwiązań sytuacji, samodzielnie szukam odpowiedzi na pytania,
  • samodzielnie szukam potrzebnych wiadomości, przeglądam książki, czasopisma, encyklopedie,
  • pamiętam o umyciu rąk przed jedzeniem, po przyjściu z dworu i po skorzystaniu z toalety oraz zawsze gdy są brudne,
  • odważnie, lecz z szacunkiem dla innych wyrażam swoje zdanie, nawet jeśli jest ono odmienne od zdania innych osób,
  • samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
  • samodzielnie znajduję czas na moją pracę domową,
  • sam sięgam po Codziennik by sprawdzić potrzebne informacje,
  • pamiętam o ważnych datach i wydarzeniach (święta religijne i narodowe, uroczystości szkolne),
  • pamiętam o mojej pracy domowej,
  • samodzielnie wykonuję swoją pracę domową,
  • pilnuję wykonywania dyżurów,
  • składam swoje ubrania,
  • samodzielnie pakuję się do szkoły (samodzielnie pakuję potrzebne książki, zeszyty, piórnik, potrzebne materiały, Codziennik, drugie śniadanie, rzeczy na basen),
  • samodzielnie nalewam sobie zupę i nakładam drugie danie, nakładam tyle jedzenia ile zjem, dbając o to by się najeść,
  • wychodzę z inicjatywą przynosząc materiały związane z omawianym tematem,
  • pamiętam o ważnych wydarzeniach rodzinnych (urodziny rodzeństwa i rodziców, rocznice),
  • samodzielnie znajduję czas na ćwiczenie umiejętności, które wymagają doskonalenia.

Tagi:

Kategoria: Cechy

Facebook

Przeczytaj poprzedni wpis:
Rozpoczęcie roku szkolnego

ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2018/2019 W NIEPUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ "SKRZYDŁA" PONIEDZIAŁEK 3 WRZEŚNIA 2018 R.

Zamknij