Porządek prowadzi do wszelkich cnót

11 września 2011 | | Napisz komentarz czytaj dalej

„Porządek prowadzi do wszelkich cnót”

Klasa startowa

  • porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
  • dobrze planuję stronę w zeszycie,
  • dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
  • na półeczce mam swój brudnopis i zeszyt czysty A4 na rysunki,
  • odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
  • dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
  • dbam o rzeczy swoje i innych,
  • dbam o porządek wprowadzony przez innych,
  • pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
  • równo i spokojnie chodzę w parach,
  • zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia).

Klasa 1

  • porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
  • dobrze planuję stronę w zeszycie,
  • dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
  • odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
  • dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
  • dbam o rzeczy swoje i innych,
  • dbam o porządek wprowadzony przez innych,
  • pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce na stołówce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
  • równo i spokojnie chodzę w parach,
  • zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia),
  • po zdjęciu ubrania składam je starannie i odkładam na miejsce,
  • dbam o porządek w tornistrze (książki poukładane według wielkości, jedzenie szczelnie zamknięte, porządek w piórniku, brak luźnych kartek w plecaku, brak śmieci, mam koszulkę i teczkę na potrzebne materiały),
  • dbam o książki, zeszyty (nie zaginam kartek, nie marzę po zeszycie, książce, noszę brudnopis i zeszyt A4 do rysowania),
  • dbam o porządek na ławce (książki ustawiam z jednej strony ławki, przybory do pisania trzymam w piórniku, rzeczy z którym nie korzystam chowam do plecaka lub na półeczkę),
  • wiem, jak należy zachować się w szkole (na lekcji, na przerwie, na stołówce, na boisku) oraz w innych miejscach publicznych,
  • czekam na odpowiedni moment kiedy się odezwać,
  • przeznaczam określony czas na naukę każdego dnia.

Klasa 2

  • porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
  • dobrze planuję stronę w zeszycie,
  • dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
  • odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
  • dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
  • dbam o rzeczy swoje i innych,
  • dbam o porządek wprowadzony przez innych,
  • pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce na stołówce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
  • równo i spokojnie chodzę w parach,
  • zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia),
  • po zdjęciu ubrania składam je starannie i odkładam na miejsce,
  • dbam o porządek w tornistrze (książki poukładane według wielkości, jedzenie szczelnie zamknięte, porządek w piórniku, brak luźnych kartek w plecaku, brak śmieci, mam koszulkę i teczkę na potrzebne materiały),
  • dbam o książki, zeszyty (nie zaginam kartek, nie marzę po zeszycie, książce, noszę brudnopis i zeszyt A4 do rysowania),
  • dbam o porządek na ławce (książki ustawiam z jednej strony ławki, przybory do pisania trzymam w piórniku, rzeczy z którym nie korzystam chowam do plecaka lub na półeczkę),
  • wiem, jak należy zachować się w szkole (na lekcji, na przerwie, na stołówce, na boisku) oraz w innych miejscach publicznych,
  • czekam na odpowiedni moment, kiedy mogę się odezwać,
  • przeznaczam określony czas na naukę każdego dnia,
  • dbam o estetykę swojej pracy (kształtne litery, czyste kartki, równe odstępy między literami),
  • dbam o porządkowanie treści, których się uczę (podkreślam ważne informacje).

Klasa 3

  • porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
  • dobrze planuję stronę w zeszycie,
  • dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
  • odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
  • dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
  • dbam o rzeczy swoje i innych,
  • dbam o porządek wprowadzony przez innych,
  • pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce na stołówce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
  • równo i spokojnie chodzę w parach,
  • zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia),
  • po zdjęciu ubrania składam je starannie i odkładam na miejsce,
  • dbam o porządek w tornistrze (książki poukładane według wielkości, jedzenie szczelnie zamknięte, porządek w piórniku, brak luźnych kartek w plecaku, brak śmieci, mam koszulkę i teczkę na potrzebne materiały),
  • dbam o książki, zeszyty (nie zaginam kartek, nie marzę po zeszycie, książce, noszę brudnopis i zeszyt A4 do rysowania),
  • dbam o porządek na ławce (książki ustawiam z jednej strony ławki, przybory do pisania trzymam w piórniku, rzeczy z którym nie korzystam chowam do plecaka lub na półeczkę),
  • wiem, jak należy zachować się w szkole (na lekcji, na przerwie, na stołówce, na boisku) oraz w innych miejscach publicznych,
  • czekam na odpowiedni moment, kiedy mogę się odezwać,
  • przeznaczam określony czas na naukę każdego dnia,
  • dbam o estetykę swojej pracy (kształtne litery, czyste kartki, równe odstępy między literami),
  • dbam o porządkowanie treści, których się uczę (podkreślam ważne informacje),
  • korzystam z Codziennika, by zaplanować obowiązki na kolejne dni,
  • dokonuję selekcji rzeczy które posiadam, dla rzeczy potrzebnych znajduję odpowiednie miejsce, zbędne wyrzucam do kosza,
  • korzystając z dostępnych pomocy i materiałów, przewiduję swoje potrzeby i biorę tyle, z ilu skorzystam.

Tagi: ,

Kategoria: Cechy

Facebook

Przeczytaj poprzedni wpis:
Pierwszy Dzień Wiosny w Skrzydłach

W Skrzydłach nastała wiosna! Wbrew zimowej aurze i w nadziei na przyjście cieplejszych dni w naszej szkole radośnie powitaliśmy wiosenne...

Zamknij