“Porządek prowadzi do wszelkich cnót”
Klasa startowa
- porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
- dobrze planuję stronę w zeszycie,
- dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
- na półeczce mam swój brudnopis i zeszyt czysty A4 na rysunki,
- odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
- dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
- dbam o rzeczy swoje i innych,
- dbam o porządek wprowadzony przez innych,
- pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
- równo i spokojnie chodzę w parach,
- zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia).
Klasa 1
- porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
- dobrze planuję stronę w zeszycie,
- dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
- odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
- dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
- dbam o rzeczy swoje i innych,
- dbam o porządek wprowadzony przez innych,
- pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce na stołówce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
- równo i spokojnie chodzę w parach,
- zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia),
- po zdjęciu ubrania składam je starannie i odkładam na miejsce,
- dbam o porządek w tornistrze (książki poukładane według wielkości, jedzenie szczelnie zamknięte, porządek w piórniku, brak luźnych kartek w plecaku, brak śmieci, mam koszulkę i teczkę na potrzebne materiały),
- dbam o książki, zeszyty (nie zaginam kartek, nie marzę po zeszycie, książce, noszę brudnopis i zeszyt A4 do rysowania),
- dbam o porządek na ławce (książki ustawiam z jednej strony ławki, przybory do pisania trzymam w piórniku, rzeczy z którym nie korzystam chowam do plecaka lub na półeczkę),
- wiem, jak należy zachować się w szkole (na lekcji, na przerwie, na stołówce, na boisku) oraz w innych miejscach publicznych,
- czekam na odpowiedni moment kiedy się odezwać,
- przeznaczam określony czas na naukę każdego dnia.
Klasa 2
- porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
- dobrze planuję stronę w zeszycie,
- dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
- odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
- dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
- dbam o rzeczy swoje i innych,
- dbam o porządek wprowadzony przez innych,
- pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce na stołówce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
- równo i spokojnie chodzę w parach,
- zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia),
- po zdjęciu ubrania składam je starannie i odkładam na miejsce,
- dbam o porządek w tornistrze (książki poukładane według wielkości, jedzenie szczelnie zamknięte, porządek w piórniku, brak luźnych kartek w plecaku, brak śmieci, mam koszulkę i teczkę na potrzebne materiały),
- dbam o książki, zeszyty (nie zaginam kartek, nie marzę po zeszycie, książce, noszę brudnopis i zeszyt A4 do rysowania),
- dbam o porządek na ławce (książki ustawiam z jednej strony ławki, przybory do pisania trzymam w piórniku, rzeczy z którym nie korzystam chowam do plecaka lub na półeczkę),
- wiem, jak należy zachować się w szkole (na lekcji, na przerwie, na stołówce, na boisku) oraz w innych miejscach publicznych,
- czekam na odpowiedni moment, kiedy mogę się odezwać,
- przeznaczam określony czas na naukę każdego dnia,
- dbam o estetykę swojej pracy (kształtne litery, czyste kartki, równe odstępy między literami),
- dbam o porządkowanie treści, których się uczę (podkreślam ważne informacje).
Klasa 3
- porządkuję swoje miejsce pracy (po wykonanej pracy śmieci wyrzucam do kosza, zamiatam pod stolikiem, przysuwam krzesełko do stolika),
- dobrze planuję stronę w zeszycie,
- dbam o porządek na swojej półce w sali (równo układam książki i zeszyty po jednej stronie półeczki, dbam o to by na półce były tylko potrzebne rzeczy do pracy w szkole),
- odkładam rzeczy na miejsce, pilnuję swoich rzeczy, trzymam swoje rzeczy w jednym miejscu,
- dbam o porządek w szatni (buty ustawiam równo na półeczce, kurtkę wieszam na wieszaku, składam po sobie ubrania i odkładam na półkę),
- dbam o rzeczy swoje i innych,
- dbam o porządek wprowadzony przez innych,
- pozostawiam po sobie porządek w miejscach w których przebywam (spuszczam wodę w toalecie, gaszę światło po sobie, odkładam naczynia na wyznaczone miejsce na stołówce, na boisku i w klasie pilnuję czystości, śmieci wyrzucam do kosza, wycieram po sobie, zamiatam, układam rzeczy porozrzucane),
- równo i spokojnie chodzę w parach,
- zachowuję się kulturalnie przy stole (siedzę wyprostowany/a, przodem do talerza, nogi trzymam pod stołem, jem nożem i widelcem, jem z zamkniętą buzią, jem spokojnie- nie spieszę się, nie mlaskam podczas jedzenia),
- po zdjęciu ubrania składam je starannie i odkładam na miejsce,
- dbam o porządek w tornistrze (książki poukładane według wielkości, jedzenie szczelnie zamknięte, porządek w piórniku, brak luźnych kartek w plecaku, brak śmieci, mam koszulkę i teczkę na potrzebne materiały),
- dbam o książki, zeszyty (nie zaginam kartek, nie marzę po zeszycie, książce, noszę brudnopis i zeszyt A4 do rysowania),
- dbam o porządek na ławce (książki ustawiam z jednej strony ławki, przybory do pisania trzymam w piórniku, rzeczy z którym nie korzystam chowam do plecaka lub na półeczkę),
- wiem, jak należy zachować się w szkole (na lekcji, na przerwie, na stołówce, na boisku) oraz w innych miejscach publicznych,
- czekam na odpowiedni moment, kiedy mogę się odezwać,
- przeznaczam określony czas na naukę każdego dnia,
- dbam o estetykę swojej pracy (kształtne litery, czyste kartki, równe odstępy między literami),
- dbam o porządkowanie treści, których się uczę (podkreślam ważne informacje),
- korzystam z Codziennika, by zaplanować obowiązki na kolejne dni,
- dokonuję selekcji rzeczy które posiadam, dla rzeczy potrzebnych znajduję odpowiednie miejsce, zbędne wyrzucam do kosza,
- korzystając z dostępnych pomocy i materiałów, przewiduję swoje potrzeby i biorę tyle, z ilu skorzystam.